torsdag 17 maj 2007

Upp som en sol...

...och ner som en pannkaka. Nej, inte riktigt så illa. Ute regnar det tråkväder och i ett glatt försök trotsade jag regnet och gav mig iväg för att hämta veckans ekopåse. Väl framme så står det "torsdagen den 17 maj håller butiken stängt" Åååååh!! Antog ju att eftersom de inte ringt och sagt att man inte kunde hämta påsen idag så skulle de ha öppet. Och imorgon jobbar jag hela dagen, men får väl försöka hasta iväg på någon utav rasterna...

Tröstade mig gjorde jag genom att svänga förbi Hemköp på hemvägen. Där hittar man alltid något roligt att handla. Jag roade mig med att ta bild på fångsten.


Vilmas knäckebröd provade jag för första gången, har läst att det ska vara riktigt knaprigt och gott. Det var det, men jag läste inte ordentligt på förpackningen, så just den sorten jag fick med mig hem var smala sticks. Men det gick bra att lägga små brännvinsostbitar på dem också. Dessa sticks blev tillsammans med en soja-yoghurt ett litet mellanmål här på eftermiddagen. Gogreen-grädden var jag bara tvungen att prova, letar egentligen efter Axas havregrädde efter tips från Hannah, men det verkar inte finnas här i Örebro. Dadlar + kokosflingor ska eventuellt dadelgodis, inspirerade av Nässelblom & choklad.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men det är ju den, kolla på ena gaveln, så ser du axa-märket. Jag borde väl egentligen ha kommit ihåg att den hette gogreen, men minnet är lite kort ibland. Hur som helst, supergod grädde enl mig. Hoppas du gillar den!

Kram

izza sa...

Haha, ja men vad bra! Tänkte att det kanske skulle kunna vara den, för den hittade jag på hemköp på en gavel, inte i kylen, som vi pratade om. Finemang!

Medlem i Matbloggarna