fredag 11 maj 2007

Smakrik köttfärsröra med bönor

Den här grytan blev det riktigt god smak på, ska se om jag kan komma ihåg ungefär hur jag kryddade. Var inte så sugen på ris eller nåt liknande igår kväll så jag åt den "naturell" med bara några klyftor lime till. Mycket gott!Recept:
nötfärs (kanske 600-700g)
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
krossade tomater
örtsalt, peppar
chilipulver
curry
torkad basilika
sweet chilikrydda
1 burk sojabönor
lite frysta gröna ärter

Bryn köttfärsen i en gryta, tillsätt löken. Häll över krossade tomater och pressa i vitlöken. Krydda! Kommer inte ihåg exakt vilka kryddor jag använde, men tror jag höll mig till dem jag har skrivit upp. Skölj bönorna innan du häller i dem, häll i ärterna också, låt det koka upp så allting blir varmt.

Kommentar: Som sagt, blev riktigt nöjd med smaken, mustigt, och ändå lite kryddigt. Ska nog äta resterna ikväll tillsammans med lite ris eller tortillabröd. Blev lite sugen på tortilla, men har inga hemma och har handlat så mycket de senaste dagarna så det kanske inte gör nåt att använda nåt av det som redan finns hemma.

Sen ska ni ju inte inbilla er att jag klarade resten av gårdagen utan nåt sött. Jag åt både Polly och ostbågar och drack cola till schlagern. Provade den nya Polly-påsen "Dark and white". Lite smått besviken, inte för att de var äckliga, men tråkig blandning av den vitaste vita chokladen och mörkaste. Hade varit godare med den ljusa chokladen istället. Dessutom var det inte så mycket smak på den vita. Men, men, slank ner bra ändå!

Inga kommentarer:

Medlem i Matbloggarna