måndag 7 maj 2007

Kryddig biffgryta

Som vanligt när jag utgår från recept så blir det sällan exakt så som det står. Idag blev det entrecote istället för biff och jag uteslöt chili, peperoni och salladslök. Dessutom serverades det på rostade limpmackor istället för tortillas!
Recept:
orginalrecept från vår meny
2 skivor entrecote
1 gul lök
1 ask småtomater
1 burk kidneybönor
lite starkt chilipulver
örtsalt, peppar

Skär köttet, löken och småtomaterna i mindre bitar. Skölj bönorna. Stek köttet tillsammans med löken och krydda. Tillsätt bönorna och tomaterna och låt det steka med tills det är varmt. Servera!

Kommentar: Jag tyckte det blev väldigt gott, med facit i hand skulle jag ha tillsatt mer chilipulver för nu blev den inte speciellt kryddig. Men jag har stor respekt för mitt chilipulver som jag har köpt i en "utländsk" butik, kan bli riktigt kryddigt ibland. Hade inga tortillas hemma så därför fick jag improvisera med limpan som jag hade i frysen, men det blev riktigt gott det med!

Lyckades tydligen inte få nåt fokus på limpmackorna dessvärre.

Inga kommentarer:

Medlem i Matbloggarna