tisdag 1 maj 2007

Grillning igår

Igår grillade vi hamburgare. Orkade inte ta någon bild när det väl blev dags att äta. Men jag grillade gourmetburgare, de blev jättegoda att grilla! Vanliga hamburgerbröd, gurka, ketchup, senap, lök, isbergssallad och tsatziki hade jag på den! Mumsigt!

Ikväll ska vi förhoppningsvis grilla lite fläskfilé, om det inte kommer massa regn. Väderleksrapporten säger att det inte ska bli nederbörd, men det ser lite mörkt ut när man tittar ut på himlen. Fläskfilén har jag precis lagt in i kylen i sin marinad. Det blev lite Dragon sauce, soja, olivolja och en krydda som heter sweet chili (nyinköpt för dagen).

Ikväll börjar min och AK:s meny att gälla. Vi har planerat för två veckor var, så hela maj månad vet vi vad vi ska äta, hihi. Återstår bara att se om jag lyxas få B att äta alla "konstiga" måltider. Jag börjar redan nu att kasta om lite i måltiderna, eftersom jag jobbar sent i helgen så då kan man passa på att grilla idag när man är ledig!

Inga kommentarer:

Medlem i Matbloggarna