onsdag 30 maj 2007

En grönare livsstil

För er som undrar vad jag sysslade med för ca ett år sedan så kan ni här få adress till min första blogg. För drygt ett år sedan så blev jag fast besluten att bli vegetarian, men tankar på vegan också.

Nu äter jag kött igen, vet inte riktigt varför det bekom sig att jag började med det. Men mycket beror det nog på att få äta samma "lyxiga" mat som andra ute på restaurang. Det är nog det tråkigaste med att vara vegetarian och tros vara nöjd med torra grönsaker med lite pasta eller ris.

Nåja, hålla till godo i alla fall. Bloggen dokumenterade mina första steg i veggo-köket, finns också lite allmänna mat-tankar i "Om mig"-spalten.

1 kommentar:

Anonym sa...

Min pappa är vegetarian och har varit det i 12 år. Så jag äter mycket vegetarisk mat. Tack för den fina kommentaren på min blogg. Min

Medlem i Matbloggarna