fredag 11 maj 2007

Ekolåda

Vad glad jag blev idag! Jag var på Stadsträdgården idag igen för jag tänkte köpa en lika fin glasburk som Hannah gjorde tisdags. När jag med mina långa öron ögnade igenom hyllorna(vilket är ett måste, vaarje gång man är där) hörde jag att en tjej hämtade en påse. Min hjärna kopplade ihop det som sades direkt till att det var någon slags ekolåda. Nyfiken som jag är så frågade jag när jag skulle betala om det var något sådant de hade pratat om. Och det var det!

Nu kommer jag också få veckans ekolåda (påse), de har ingen utkörning så man får hämta den på torsdagar efter klockan 15. Vad spännande!! Var jättelycklig när jag gick därifrån, trodde det inte fanns sånt skoj här i Örebro. Jag betalade för fyra veckor framöver, lilla påsen tog jag, kostar 75:- per vecka. Varannan vecka skrev vi upp att jag ville ha ett bröd som de får nybakat varje torsdag. Och en utav veckorna skulle de lägga med sex stycken ägg också. Ni tycker säkert jag är knäpp, men jag blev som sagt alldeles lycklig! (man får vara glad för det lilla i livet också!)

Och för er som inte vet vad en ekolåda är så är det ett hopplock av ekologiska frukter och grönsaker. Innehållet varierar vecka från vecka.

2 kommentarer:

natz sa...

vad mysigt det låter, jag vill också!

izza sa...

Jaa, det blir spännande det här! Men på torsdag är det ju röd dag, undra om de har öppet då? Hm.

Jag surfade runt lite och hittade ett företag som levererar i Göteborg. http://arstiderna.com/ Men det verkade dock lite dyrare än 75:- Iofs kollade jag inte så noga men det verkade finnas många roliga varianter på lådan iaf. (finns säkert massa andra också, göteborg är ju stort!)

Lycka till om du bestämmer dig för en prenumeration du med :)

Medlem i Matbloggarna