tisdag 21 augusti 2007

Söndagsmiddag

I söndags fick B inspiration att helt plötsligt röra ihop en böngryta. Han tog fram alla påsar med bönor från frysen, svarta bönor, mungbönor, kidneybönor och stora vita bönor. Sedan rörde han ihop det till en god gryta. Skulle vi göra om den någon gång skulle vi minska en aning på Vegeta-krydan, blev en aning för salt, men inte alltför salt.



Nu vet inte jag exakt vad han hade i, för jag tog tillfället i akt och latade mig på soffan, men här kommer en lista på vad jag vet att han hade i:
massa bönor
gul lök
3 färska tomater
vatten
3 skedar Tikka Masala paste
Vegeta-krydda
koriander
spiskummin
fryst majs

Jag tyckte att det blev riktigt gott, jag åt det tillsammans med mangochutney och en klick turkisk yoghurt.

Inga kommentarer:

Medlem i Matbloggarna