torsdag 23 augusti 2007

Pastasås från Saras kök

Igår var det dags för pastasås! Receptet kommer från ett avsnitt från Saras kök. Ann utbrister att det var det godaste Sara hade lagat i alla programmen. Mina förväntningar var betydligt lägre. Kanske var det därför de också överträffades. Jag tyckte det blev riktigt gott! Här följer några bilder längs vägen av lagandet:







Recept hittar ni här

Jag använde färsk pasta, provade en med citronsmak. Kände kanske ingen större skillnad när jag åt, men det kanske var för att det passade bra ihop. Däremot doftade den härligt fräscht när man öppnade förpackningen. Jag använde också enbart färsk basilika, ingen oregano. Istället för parmesan rev jag resterna från cheddarost biten jag köpte till svamptoasten.

När jag först tänkte på receptet så trodde jag att auberginen skulle göra såsen nästan lite svampig. Men vid ett smakprov under matlagningens gång så var den fortfarande riktigt krispig. När jag sedan åt så var det väldigt gott! God och smakrik smak trots att det inte är så mycket krydda i. Osten passade väldigt bra in. Ett recept väl värt att prova! Mycket godare än vad det kan verka när man kollar ingredienserna.

Inga kommentarer:

Medlem i Matbloggarna