måndag 6 augusti 2007

Majskyckling

I fredags hade jag inte inspiration att hitta på någonting speciellt att äta, trots att det var fredag och min semestervecka precis börjat (jippi!!). Men det blev ändå något underbart gott! Jag var på Hemköp och fick syn på ett paket med två majskycklingbröstfiléer. I brist på annat så tänkte jag att vi skulle prova dem. Och för att göra det lätt för mig gick jag till påssåshyllan och hittade rosépepparsås. Och nästa steg i enkelheten var potatisklyftor direkt från frysen. Mmm! Mmm! Mmm! Majskycklingens mörhet var så det nästan smälte i munnen. Och den förenade sig ljuvligt ihop med rosépepparsåsen. Kycklingen kryddade jag lite snabbt med Tigersauce och Dragonsauce innan stekning bara.Bilden är ingen skönhet, men den togs efter att jag tagit en tugga. Orkade först inte fota, sen när jag tagit en tugga av kycklingen var jag tvungen att fota för att få skriva om underverket!

Inga kommentarer:

Medlem i Matbloggarna