fredag 13 april 2007

Vegetarisk paj

Eftersom jag hade en matlåda kvar med lite av färsen sen i tisdags så tänkte jag att jag skulle trolla fram en paj utav det. Den blev mycket god! Över förväntan! Sen återstår det att se om jag överlever, tre dagar sen jag gjorde i ordning färsen, hehe. Använde även creme fraiche som var över sen påskmiddagen (tänker inte fundera på hur många dagar sen det är!!), den använde jag i pajdegen. Som för övrigt är gjord på dinkelmjölk, mycket gott. Tack för tipset Julia!

Salladen består av lite isbergssallad, en burk majs, en avokado, en halv pressad lime, lite olivolja och italiensk salladskrydda.

Recept:
Pajdeg:
50 g smör
knappt en halv burk creme fraiche
ca 2,5 dl dinkelmjöl

Alltihopa blandas ihop till en deg. Tryck ut degen i en pajform och förgrädda den i kanske 5-10 min i 200 grader.

Fyllning:
Färsrester
massa black-eye-bönor
1 halv vitlöksklyfta
riven ost

Rör ihop allting, förutom osten, och värm. Tag sedan fram pajskalet och fyll det. Strö osten över och in i ugnen ca 15 min.

OBS! Tider är ungefärliga eftersom jag själv kör på känn, har inte koll på tiden.

Inga kommentarer:

Medlem i Matbloggarna