fredag 6 april 2007

Grön gröt utan gryn

Detta recept hittade jag på barbamammas blogg. Behövs ju kanske lite tillbehör till om man ska äta det som riktig frukost, men idag kände jag för att äta lite lätt. Annars är det nog perfekt till ett litet mellanmål på eftermiddagen! Riktigt sött utan att tillsätta något socker och knaprigt gott av nötter och frön.Recept:
(kommer som sagt från barbamamma)
1 äpple
1 banan
5-6 hasselnötter
lite solrosfrön

Dela äpplet och bananen i mindre bitar. Mixa allting med mixerstaven. Var lite trögt först, men man får hålla på till det ger sig, då gick det bra. Jag tillsatte nöttrena och fröna sist, då går det väldigt smidigt att mixa dem.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul att du gillade det! Jag brukar ha torkad hackad frukt och pumpafrön på... kanske vore gott med sojamjölk till? Måste prova...

izza sa...

Just det, blev inte så mycket tillbehör när jag testade. Har nog lite pumpafrön ligger i skåpet, får kolla in dem hur fräscha de är :) Sojamjölk eller liknande borde ju vara helt okej till!

Medlem i Matbloggarna