onsdag 11 april 2007

Sojafärs och spaghetti, långkok

Igår när det var dags att fundera på kvällsmat blev jag sugen på färssåsen och pasta som jag hittade recept på i någon utav Anna Bergenströms receptböcker. Men i frysen var det slut på nötfärs. Som tur var kom jag och tänka på sojafärsen jag hade i skafferiet. Det blev ett minst lika lyckat resultat med den! Receptet hittar ni här. Bara att byta ut nötfärsen mot ca 5 dl torr sojafärs. Låt sojafärsen koka upp i en kastrull med vatten först. Fräs rotsellerin och löken en stund och tillsätt sedan avrunnen färs och passerade tomater. Annars funkar receptet precis likadant. Men jag låter det småkoka ända upp till två timmar, det gjorde jag när jag använde nötfärsen också, rotselleribitarna blir då härligt krämiga.En sån där påse med sojafärs köper jag på Stadsträdgården i Örebro för 15:- Det var inte riktigt en hel påse jag använde och denna laddning med mat kommer räcka till 5 portioner. Färsen kostar alltså knappa 3:- per portion. Helt okej prisklass!

Inga kommentarer:

Medlem i Matbloggarna