onsdag 21 mars 2007

Tofupinnar och potatismos

Jag vill tycka om tofu. Men har inte lyckats laga nåt riktigt gott av det än. Idag var det helt okej faktiskt!

Recept

150 g naturell tofu (marinerades i några timmar i "Dragon sauce")
rikligt med rapsolja till stekning
2 potatisar
lite mjölk
örtsalt, peppar
1 burk god majs

Jag fyllde botten på en liten stekpanna med oljan och sedan stekte/friterade jag tofuskivorna. De blir läckert bruna, men jag saknar det krispiga ytan, går det inte att få på tofu? När jag ansåg dem klara lät jag dem rinna av på hushållspapper.

Potatisen skalas och delas i mindre bitar för att gå snabbt att koka! Jag hade inte tålamod att vänta tills den kokat sig riktigt mosig, så mitt mos blev inte så fluffigt som det kan bli. Mosa potatisen direkt i kastrullen, tillsätt lite mjölk. Krydda och servera med tofun och majsen! Jag åt det med en liten senapsklick också för lite extra smak.

3 kommentarer:

natz sa...

jag vill också vara en sån som gillar tofu, men hittills har det inte gått så bra.. får väl göra som du och marinera skivorna så kanske jag lyckas :)

Anonym sa...

Jag brukar köpa tofu i asiatiska matbutiker, den är mycket godare än dem man kan köpa typ på ICA. Vet ju inte vad ni har provat men det är ett tips ialla fall...

izza sa...

Jag ska testa om jag hittar nån asiataffär med tofu här hemma!

Medlem i Matbloggarna