måndag 18 augusti 2008

I'm back!

Nu var det verkligen länge sen jag skrev några rader här! Får skylla på jobb och att jag faktiskt har flyttat till en ny lägenhet. Nu har jag semester så nu tänkte jag försöka komma ikapp i livet igen! Har haft en vecka och tre hela veckor är det kvar!! Mål nummer 1 är att få ordentlig ordning här hemma och utrusta köket till fullo. Just nu har jag bara en kastrull och massa stekpannor. Inte tillräckligt om man ska laga vanlig mat!

Till att börja med kan ni få lite gamla bilder som aldrig blivit publicerade:

Stekt lax, kryddad med citrusgrillkrydda, potatis, hollandaisesås och gröna ärter


Fruktsallad med melon, hallon & blåbär


Varma mackor med köttfärsröra och ost


Älgfärsbiffar, serverades med potatis och lingon


Riktigt goda tekakor! Bakade på recept från "Bröd" av bl.a. Jan Hedh

I våras plockade jag lite nässlor och gjorde nässelsoppa, dock ingen bild på soppan.



Oj! Det var en hel del gamla bilder!

Inga kommentarer:

Medlem i Matbloggarna