onsdag 28 november 2007

Ullas knäckebröd

Leilas jul förra veckan inspirerade mig att baka eget knäckebröd. Till det serverades det en variant av Leilas krukost.





Jag penslade mina ogräddade knäckebröd med ägg, sen strödde jag på sesamfrö eller vallmofrön och kryddade med flingsalt och/eller peppar. Det är svårt att få dem exakt lika tunna överallt, så till en början känns de knapriga, men sega på vissa ställen. Jag bakade dem i söndags och efter att de legat nån dag är de mycket knaprigare!

Recept på knäckebrödet
Jag hade ingen hel kummin hemma, men använde lite färdigmalen

Recept på krukosten
Detta recept ändrade jag lite mer i. Fortfarande ingen hel kummin hemma så tog en gnutta färdigmalen. Har heller ingen konjak så det fick bli en whiskeyskvätt istället. Och ost blev sista biten från XO-osten.

Inga kommentarer:

Medlem i Matbloggarna