söndag 29 juli 2007

Piroger

Tack för alla besök, det är många som hittar hit via google nu. Träffarna är på diverse maträtter. En kul sak är att om man söker på smakrik så kommer min blogg på första plats!!

Även fast besökarna varit ganska många har ju inte uppdateringarna varit så bra. Har jobbat en massa och när jag väl lagat mat så har jag inte orkat ta kort, eller glömt. Men nu när jag tömde kameran så hittade jag lite matbilder!

Häromhelgen så fick jag för mig att göra ett lass med piroger, supersmidigt att ha i frysen när man inte har någon annan matlåda till hands. Jag gjorde två olika fyllningar, men fick tydligen bara med bild på den ena. Båda innehåller köttfärs, den ena köttförs, purjolök och rökt skinka och den andra köttfärs kryddad med fajita-kryddmix.


Något recept kan jag ärligt talat inte bjuda på här, mitt minne sträcker sig inte så långt tillbaka. Men pirogdegen är en helt vanlig pirogdeg som står med i de flesta kokböcker. Och köttfärs kan väl alla laga!? Just det! Jag bytte ut ca 3 dl av det vanliga vetemjölet i degen till dinkelmjöl. (se där, ibland är minnet med mig)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Izza! Första ggn jag besöker din blogg, hittade hit via nån annan blogg.
trevlig matblogg duhar. jag har just satt upp en webring /lista för matbloggare, kasnke du skulle vara intresserad av att vara med på den så att andra hittar din blogg lite lättare?
Ha det så bra!

Medlem i Matbloggarna