söndag 8 juli 2007

Biff stroganoff - tävling

Vad är biff stroganoff egentligen? Vad finns det för olika varianter? Hur gör just du det du kallar biff stroganoff?

Härmed utlyser jag en tävling som går ut på att visa upp sitt bästa biff stroganoff-recept. Vegetarisk eller kötträtt, du bestämmer! Enda kravet är att det finns en bild och ett recept.

För att göra det hela lite vetenskapligt bifogar jag en länk till wikipedias definition av biff stroganoff.

Domare i tävlingen blir jag själv och min sambo (ofrivilligt) och vill ni ha bonuspoäng från honom så ska receptet inte innehålla någon form av svamp (tips).

Förutom äran så ska jag klura ut nåt bra pris till vinnaren. Sista inlämningsdatum sätter jag till 31 juli 2007. Då har ni hela semestern (om den börjat) på er att laga biff stroganoff, men skicka gärna in så fort som möjligt så vi hinner provlaga recepten!

Bidrag lämnas via kommentar till detta meddelande där ni lämnar en länk till ert bidrag, eller också mailar ni mig det på tigerizza/snabela/hotmail.com

Lycka till!

**UPDATE** - Kanske ska tillägga att det är stor skillnad på Biff Stroganoff och Korv Stroganoff för vår del. Detta på grund av att varken jag eller min sambo är speciellt förtjusta i falukorv, så ett litet krav lägger jag till, ingen korv...

11 kommentarer:

Anonym sa...

Biff eller korv, med barn som vill äta går korv hem mycket bättre, här kommer vårt favoritrecept på korvvarianten, snabbt och enkelt när barnen vill ha mat NU.

http://www.curious.nu/mat/468/rebeccas-korvstroganoff

Sara sa...

Vad roligt med en blogg man aldrig sett förut, ska se om jag kan komma på något bidrag till tävlingen.

Anna-Eva sa...

Hej och tack för inbjudan. Klart jag vill vara med, jag älskar ju att tävla.

Nässelblom och choklad sa...

Lycka till med din blogg! Kul! Tack också för inbjudan till tävlingen, men tyvärr har jag nog inget bidrag att komma med. Får fundera lite...

Anonym sa...

Åh så kul. Jag vill också vara med. Med mammas recept, som hela familjen ælskar. Biff så klart!

izza sa...

Åh, vad kul att det är så många som besökt min blogg! Och att det är så många som kan tänka sig att vara med, blir spännande att se!! Ha det bra alla!

Kristina Eriksson sa...

Tack för inbjudan! Ska fundera på om jag har någon variant som skulle kunna platsa...Fin blogg du har!

Anonym sa...

Falukorvslandet, jag kan bara korvstroganoff, med mycket lök och crème fraiche.

Anonym sa...

Halloj, jag gjorde Biff stroganoff igår(halleluja-Rickard lagar mat). Det blev kanon förutom lite starkt och grynigt. Mumsfillibaba om du frågar mig iaf ;) Ha´t bra /R

izza sa...

rickard: Hehe, ja det är väl inte varje dag du lagar mat ;) Tog du inte kort på mästerverket då så du kan vara med i tävlingen?

Anna-Eva sa...

Så där ja. Nu var mitt bidrag klart och uppätet :)

http://lata-mammans-receptblogg.blogspot.com/2007/07/biff-stroganoff-indian-style.html

Medlem i Matbloggarna