fredag 1 juni 2007

Pitabröd

Igår lagade B mat till mig när jag kom hem från jobbet. Han hade hittat några nya veggiebitar på Hemköp från Hälsans kök. De var RIKTIGT goda! De användes i pitabröd med grönsaker och hemmagjord kebabsås. Såsen gjorde jag i ordning på morgonen innan jobbet, den smakade som riktig kebabsås, god! (se om jag kan komma ihåg hur jag gjorde)
pitabröd
gurka
isbergssallad
lök
veggiebitar (stektes och kryddades lite extra)


Kebabsås:
OBS! Mängderna får ses på ett ungefär, jag tog bara så det kändes bra
3 dl turkisk yoghurt
0,5 dl lättmajonnäs
1 msk sambal oelek
1 pressad vitlöksklyfta
0,5 tsk koriander
0,5 tsk spiskummin
lite torkad mynta
1 halv lime pressades i innan servering

Kommer inte ihåg om jag hade i mer kryddor, får fundera och uppdatera vid behov i sånt fall

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
Det där verkar gott, måste testa kebabsåsen!!
Kram Jezz

izza sa...

Ja den blev god, hoppas den blir god när man gör den igen, kommer ju som sagt inte ihåg om det var nåt mer, hehe. Kramis!

Medlem i Matbloggarna