fredag 29 juni 2007

Ledig

Jippi! Ledig i hela två dagar, inte ofta man får det nu för tiden. Dessa två dagar ska ägnas åt att komma ikapp med mig själv. Lagas lite mat, bakas bröd, röjas lite, shoppa och imorgon umgås med B. Såå skööönt!

Idag ska det också handlas mat, det tycker jag är bland det bästa som finns. Speciellt i början innan summan på Shop Express-dosan springer iväg (hehe). Att få gå i affären och drömma om all mat man ska laga. Jag är nog lite konstig, vet inte många som tycker om det så mycket som jag gör. Har tänkt att jag ska handla nu i snart en vecka, men har inte haft orken, så jag har skjutit på det tills idag så jag verkligen ska kunna njuta utav det!

Jag har gjort lite listor på vad jag ska baka, om allt går som det ska så blir det pestosnurror, Leilas dinkelbullar och smakrika hamburgerbröd från Lagalätts senaste, eller näst senaste nummer. Eventuellt ska jag prova Gittos bröd, en fläta som var god att rosta, men vad nu! Jag hittar det inte på hennes blogg, jag får återkomma! Just nu skulle jag kunna baka all världens bröd och laga all världens mat. Jag återkommer med rapport om hur stor del av världen jag hann med.

Ha en bra fredag och stundande helg! (det har jag planer på i alla fall)

**UPDATE! Hittade tillslut efter att ha sökt på det mesta man kan tänka sig. Gittos helgbröd

Inga kommentarer:

Medlem i Matbloggarna