måndag 21 januari 2008

Italiens gåva till mig

Nu tänker jag lovprisa en produkt helt gratis! Varsågod Mutti! Krossade tomater så som jag är van vid är verkligen inte speciellt roliga. Speciellt inte att göra t.ex. tomatbaserad pastasås på. Men! En vacker dag för inte alltöfr längesedan så blev jag rekommenderad Muttis konserverade tomater.

Har hittat två butiker hittills i stan som har deras sortiment. Men ingen av butikerna har hela nedanstående sortiment utan det är ett hopplock av de två butikerna.



Jag har inte hunnit prova allting. Bara den lilla och stora burken som det står Polpa på, vad det nu betyder? Till höger är det små körsbärstomater och till vänster är det vanliga (krossade?) tomater.

Men det sannerligen skillnad. Gjorde en tomatsås enligt recept från Jamie som jag skulle ha som pizzasås. Bara att öppna burken och känna doften från tomaterna gör att det egentligen skulle duga att bara smeta på tomaterna naturella! Mums helt enkelt! Har du tröttnat på vanliga är det verkligen hög tid att leta på dessa!!

2 kommentarer:

Sara sa...

Jag köpte faktiskt en burk Mutti tomater för ett tag sen, burken står kvar i skafferiet då jag tänkt använda den till något riktigt gott. Men efter ditt inlägg blev jag ivrig att prova :)

izza sa...

Det får du absolut göra! Rekommenderar starkt Jamies pizzasås och sedan har jag använt den som bas när jag gör tikka masala också (+lite kokosmjölk och grädde).

Medlem i Matbloggarna