måndag 21 januari 2008

Bruschetta

Någon gång inom en snar framtid ska jag berätta mer om mina surdegsbröd! Det är verkligen så fantastiskt att baka med. Men har varit dålig på att fota och utan bilder blir det inte lika kul, så ni får hålla er till tåls.

Gjorde en enkel kreation till kvällsmat idag. En bruschetta! Det blev verkligen gott trots det simpla och de få ingredienserna jag hittade i kylen. Bilen krånglade för en vecka sedan, sen dess har jag inte vågat använda den och som typiskt är var det längesedan vi storhandlade! Svårt att få med sig matkassar på cykel... Hm, off topic kom jag nu också...


(någongång ska jag bli bättre på att fota också, tips mottages tacksamt...)

1 skiva ljust surdegsbröd
1 halv klyfta vitlök
olivolja
tunnskivad gurka
baby gem salad
chevre
torkad basilika & svartpeppar
ev. citronklyfta

Rosta brödskivan på båda sidorna i en torr stekpanna. Gnid sedan in ena sidan med vitlöksklyftan. Droppa över lite olivolja. Lägg på övriga ingredienser och njut av ostens sälta och vitlökens svaga ton i brödet!

2 kommentarer:

Anonym sa...

tja Izza! Äntligen har jag hittat hit. Bruschettan ser jättegott ut. Kram Bea från F.

izza sa...

Men hej på dig Bea!!! Vad kul att du tittar in!! Massa kramar!!

Medlem i Matbloggarna